Csipkés Szilvia tanulásban akadályozottak szakos, illetve autizmus spektrum zavarok pedagógiája szakos gyógypedagógus, 18 éve foglalkozik autizmussal élő gyermekekkel és felnőttekkel.
“Korábban dolgoztam integrációban és szegregációban is, ahol SNI-s gyermekek fejlesztését végeztem. Osztályfőnökként, osztályok oktató- nevelő feladatait koordináltam, szülőkkel, családokkal tartottam a kapcsolatot” – kezdte Csipkés Szilvia, a Mentorállás Program szakmai vezetője. 2010 óta tevékenykedett a nyíregyházi Csodavár Korai Fejlesztő Centrumban, ahol a korai fejlesztésben dolgozott, foglalkozott neurofeedback tréning vezetéssel és evészavarok kezelésével.
Szilvia mindig is nagyon fontosnak tartotta az integráció, inklúzió kérdését, valamint a fogyatékkal élő gyermekek, fiatalok társadalomban való megjelenésének hatását. Szívesen tanul és képzi magát, örömmel vállalta a felkérést, hogy vezesse a Mentorállás Alapítvány innovatív programját.
“Május óta veszek részt a program előkészítésében, a spanyol Mired rendszer adaptálásában. Jelenleg a fogyatékkal élő fiatal felnőtteket nevelő családokkal találkozom és bevezetem őket a programba, itt történik meg az első interjú – mondta jelenlegi munkájáról Csipkés Szilvia. Ő az, aki először találkozik a leendő munkavállalókkal és indítja el őket egy kivételes szakmai úton, ami segíti elhelyezkedésüket a nyílt munkaerőpiacon.